Het beëindigen van het lidmaatschap bij de voetbalvereniging Alphia kan uitsluitend schriftelijk bij de ledenadministratie worden ingediend. Je kan hiervoor het onderstaande formulier gebruiken.
Let op, opzeggingen bij trainers, leiders, aanvoerders, bestuurders, barmedewerkers of andere vrijwilligers worden NIET geaccepteerd. Een foute wijze van bedanken zal vrijwel altijd financiële consequenties hebben, die de vereniging verhaalt op de betrokkene(n).
Toelichting:
Helaas komt het vaak voor dat leden (of hun ouders/verzorgers) zeggen of denken dat zij het lidmaatschap hebben opgezegd, maar dat hun opzegging niet bij de ledenadministratie is binnengekomen. Dit zorgt altijd voor vervelende toestanden bij de inning van (achterstallige) contributie.
Om deze reden neemt de ledenadministratie uitsluitend opzeggingen in behandeling die schriftelijk binnenkomen. De afzender krijgt vervolgens een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Deze correspondentie dient als bewijs bij eventuele misverstanden over de afwikkeling van de (nog) verschuldigde contributie. De voetbalvereniging Alphia adviseert je dan ook de opzeggings- en bevestigingsbrief goed te bewaren.
Voor leden die niet schriftelijk bij de ledenadministratie opzeggen en daarom vermeld blijven in de ledenadministratie voor het (volgende) seizoen blijft de contributieregeling voor het gehele seizoen onverkort van kracht.
Opzeggen, schriftelijk dus, moet vier weken voor het eind van het seizoen; dat wil zeggen voor 1 juni.
Vragen?
Heb je nog vragen over het beëindigen van het lidmaatschap, gebruik dan het Contactformulier Ledenadministratie.
We werken met vrijwilligers, maar we proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.